lördag 28 december 2013

Julen 2013.

Jag åkte på en dunderförkylning natten till julafton.
Så pigg, nä, inte jag!

Lava och jag klädde granen lillejulafton.
Den var speciell i år eftersom Lava såg ut den redan i höstas.
Och hon var med ut i skogen och högg den :)

Julaftonsmorgon väntade klapp från tomten i Lavas strumpa och efter en sen frukost öppnade vi alla paket som låg under granen.
Där fanns från oss i familjen och barnens mormor och morfar, från min farmor, från vännerna på Åland och ett par saker som jag hade vunnit i årets julkalendertävlingar.

Mysigt att öppna tillsammans.
Irma var mest fundersam men Lava var glad för allt hon fick.
Från förkläde till bokstöd som min farmor har gjort.
Hon fick sin efterlängtade hello kittydator och var överlycklig ♥

Till Kalle Anka åt vi fruktsallad med pepparkakor,  jag och maken drack glögg och sen åkte vi ut i skogen till svärföräldrarnas torp.

Första julen där.
Jättemysigt.

God mat och trevligt sällskap.

Martins kusin hade kommit hem från Kina dagen innan, hon hade köpt klappar till barnen där.
Lite kul.

Irma tyckte det var roligt att springa omkring mest :)

Tog aldrig kort på alla klapparna, men Lava var nöjd med allt hon fick.

Juldagen var vi och min lillebror med familj hos min mamma på middag.
Det var också trevligt.

Full fart.

Idag kommer min storebror med familj från Gotland.
Hans äldsta son tog amatörradiolicens igår och blev därmed den yngste i Sverige att göra det.
Kul!!
Idag fyller han tretton år.
Hoppas att vi hinner träffa dom lite innan de far hem igen.

Irma har haft några grymma nätter igen.
Misstänker kindtänder. Eller möjligen förkylning med ont i halsen.
På dagen går det bra men hon vill inte ligga ner.
Hoppas det går om fort.

Nu laddar vi om för min mammas födelsedag och nyår.

Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar