fredag 24 juni 2016

Midsommar och värmeslag.


Kan inte ladda upp bilder till bloggen igen och det stöööör mig... grr...

Vi har varmt.

Olidligt.

Sån värme som får en att önska att man vore en kamel.

Typ.

Lava fick värmeslag (av något slag!) igår.

Hon mådde illa, såg allt i konstiga färger och var V A R M.

Stackarn.

Hon kräktes en gång, sen kändes det aningen bättre, men i form är hon INTE.

Idag har hon varit i vårt luftkonditionerade sovrum mest hela dagen.

Jag, Irma och Kira promenerade (de små åkte vagn och ståbräda) till Prästängen kl 14

för dans runt midsommarstången.

Barnen älskade det, jag svettades bort minst tre kilo (tyvärr inte).

Vi tog oss till mina svärföräldrar sen, Lava och maken också.

Trevligt och mysigt med traditionell sill och potatis, och jordgubbstårta och allt som hör till.

Dock inga starka drycker, helt enkelt p g a värmen.

Vatten i KUBIK och två koppar kaffe blev det för min del!

Lava höll sig i skuggan och i deras källare, Irma härjade och busade, och Kira var också på topp.

Är glad att det blev lite lagom midsommarfirande, alla nöjda liksom.

Maken gladast för att han slapp dans!

---

Innan i veckan var det simskola och aktivitet, Cirkus Saga hade föreställning i Centralparken igår

med prova på-skola efteråt.

Jag lärde mig nästan att jonglera med två bollar!

Barnen tyckte det var jätteroligt.

---

I tisdags kväll var vi på Meandi-visning, och barnen var jätteglada att få leka med kusin Moa och

andra trevliga barn.

Kira stannade hemma med maken, skön avkoppling för mig.

---

I onsdags var det midsommarfest på Irmas fina förskola, först fin sång och annat i kyrkan,

följt av fika och dans runt midsommarstång.

Hur mysigt som helst.

---

Men även om veckan har varit rolig, så har det också varit jobbigt.

Alldeles för varmt för min smak, och lite jobbigt att komma upp om morgnarna.

Nästa vecka blir något lugnare.

Simskolan håller på i två veckor till, sen hoppas jag att vi kan få nån dag då vi sover lite längre.



Hoppas också att jag kan få rätt på att ladda upp bilder hit, så trist när det inte funkar...

...får bli bildbomb så småningom kanske....



---

Läser du här så önskar jag dig en riktigt skön midsommarnatt,

med eller utan blommor under kudden ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar