fredag 13 januari 2012

Fotoalbum

Hrm.
Har fortfarande fotoalbum som har tomma sidor i mitten och väntar på att jag ska sortera klart 1997, 1999 och typ hela 2000-talet hittills... *suck*

har inte ens framkallat hälften av alla de bilder jag VILL ha i album...
Borde lärt mig att scrapbooka (är det verkligen ett ord?), men jag kan inte sortera ut...
vill spara ALLA bilder... men det går ju inte.

-Åh ska vi titta i albumen? Vänta lite så ska jag ta fram dem *hämtar gaffeltrucken*  o_O

Att bara ha bilder i kartonger alt. på datorn är inget alternativ.

Jag avskyr digitalkameror!!!
Förr begränsade man sina äventyr på en rulle med 24, eller kanske 36, bilder.
Där kunde finnas en hel sommar eller t o m ett halvårs bilder på EN rulle film.

Nu tar man ju 100 bilder på en DAG. Klick, klick. "Jag raderar de dåliga sen." Klick, klick.
2400 bilder senare inser jag att jag inte KAN radera några bilder.
ALLS.
Spelar ingen roll om de är suddiga eller har halva människor eller suddiga barn, eller fokus på blomkrukan och inte på farmor.
Jag är inte kapabel att kasta saker.
Överhuvudtaget.

Vilket jävla bakslag när man har en dator, som kan spara huuuur mycket skit som helst...

Så nu sitter jag här.

Med hela mitt vuxna liv utspritt på pappersbilder här och där, och på minst tre olika hårddiskar.
Hur ska jag ens kunna börja sortera ut vilka bilder som ska framkallas?
Vi snackar tusental.
Den dagen jag spräcker miljonen ska jag kasta digitalkameran och skaffa mig en gammal hederlig med rulle.
Jag lovar.

Men innan dess hoppas jag att jag har framkallat höjdpunkterna i min dotters två-åriga liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar