måndag 23 april 2012

Puh.

Nu andas jag ut.
Läkaren, som hette Mats och var 20 minuter försenad (spelar ingen roll, men ändå!), var sympatisk.
vi pratade en stund först och sen tyckte han att vi började med ett vanligt ultraljud.
Skulle det visa nåt kans så lovade han att göra en vaginal undersökning.

Men lilla babyn såg frisk och pigg ut ♥
Moderkakan såg bra ut och inga tecken på pågående blödningar eller blodansamlingar syntes.

Så någon mer undersökning behövdes inte tyckte han.
Skönt att slippa det!

Varför jag blödde i torsdags kunde han inte svara på.
Men om det händer igen, framförallt om det blir rikligare eller fortgår mer än ett dygn, så tyckte han absolut att jag skulle åka in till akuten.

Känner mig lätt om hjärtat nu!


-- När jag hämtat dottern på förskolan körde vi till leksaksaffären (25% rabatt på ALLT, då vill man nu passa på...)
så äntligen har hon fått handla för sina påskäggspengar!
Det blev ett 25-bitars pussel.
Med Bilar.
Hon valde mellan Askungen och Bilar, fast i ärlighetens namn tvekade hon inte särskilt länge :)
Fibertuschpennor och ett ritblock blev det också, så nu har hon fullt upp.

Jag är trött.

Har nog varit mer spänd inför dagens läkarbesök än jag egentligen trodde.

Rul om en vecka, ser jag fram emot :)

2 kommentarer: