fredag 30 juni 2017

30 juni 2017


Regnet öser ner, det blåser och ögonen vill inte riktigt vara öppna....

Kira lagar låtsasmat och sjunger för oss, de andra två "bråkar" som några karaktärer från ett tv-program.

Jag dricker min andra kopp kaffe och försöker hitta energi till vardagsbestyren.



I tisdags var jag på akuten för första gången med ett barn.

Irma snubblade och föll olyckligt på altanbygget så det blev blodbad från djupt jack vid ögat.

Tur att inget värre hände.

Tur att hon är väldigt tålig!



Vi har tagit det lite lugnt resten av veckan, får planera in lite lagom aktiviteter nästa vecka istället.

Vi behöver absolut städa hela huset inför tvåårskalas och Ålandsgäster meeen....

....orka....

Maken jobbar nån vecka till, prio ett är absolut att få altanbygget klart så vi har nånstans utomhus där barnen får lov att vara.

Med nysådd gräsmatta på två sidor av huset och allmänt kaos på två sidor så är det inte optimala förutsättningar för sommarlov med tre barn!


Men.

Med ett steg i taget så blir det nog bra.

Önskar att jag inte var så trött.

Hoppas att nätterna rättar till sig när vi är två vuxna hemma i sommar...


Nu ska jag i alla fall ta en kopp kaffe till.

Sen är det dags att börja med lunch.

Ha en fin sista juni!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar