måndag 26 juni 2017

Måndag och sommarlov.


Ja idag är det måndagen efter midsommar...

regn, rusk och blåst ute, inne är barnen något rastlösa.

Just nu leker de fint, Lava sov till klockan 10 och jag struntar i vilket!



Kan inte ladda upp bilder just nu (igen), det stör mig, men å andra sidan -

vi matas med bilder överallt hela tiden, vad hände med text...?



Känner själv hur lat jag har blivit.

"Orkar inte" läsa en bok eller ens en tidning, en text på mer än tre rader känns milslång...


Känner att jag måste ändra förhållningssätt till sociala medier och min egen verklighet.

Lava frågar ofta efter plattan eller tv, ibland frågar hon inte ens utan bara gör.


När hon hade skärmförbud i en vecka hade vi en mycket piggare och gladare unge.


Känns läskigt hur kreativiteten (och hjärnkapaciteten) hämmas av att glo på en skärm!


Alla mina tre älskar att rita, Lava gillar att läsa och skriva också.


Dessutom är de fenomenala på att leka tillsammans.

Så.....

....jag borde begränsa min skärmtid också.


Och framförallt borde jag börja läsa igen.

Och skriva.


För det är ju något jag mår bra av!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar