lördag 9 juni 2012

Bambi myser mage.

Bambi växer och frodas.
Hon äter allt hon kommer över nu.
Och tigger högljutt så fort man öppnar dörren till kylskåpet...
Men hon är mysig.
Och börjar bli härdad av dotterns tuffa kärlek :)

---

Jag hade tänkt ta det lugnt idag efter veckans jobbiga sammandragningar.
Men det blev inte riktigt så.
Fick för mig att leta fram gravidkläderna från förra gången.
Så två maskiner tvätt blev tvättade, hälften hann torka ute (doftar sommar!) och hälften hänger nu inne.
Maken sattes på att storstäda tv-rummet.
Dottern och jag sysslade lite med mina kära porslinsblommor.
Eller, jag gjorde det och hon lekte med vatten.

Hunnit med att sortera ut kläder som blivit för små till dottern.
Packat ner i lådor och rensat bort.
Känns bra.

Slutade tvärt med allt pysslande när det smällde till i handleden och den domnade bort, samtidigt som ett blåmärke bara kom.
Ta det lugnt, var det ja...

Just nu sitter jag i soffan med ... sammandragningar...

Ska lägga mig snart.

Rätt nöjd med dagen.
Känns skönt att ha fått nåt gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar