torsdag 18 april 2013

Det här med amning...


....är ju förbannat häftigt, egentligen!

Galet glad att jag har kunnat amma bägge tjejerna fullt i sex månader!

Lava slutade när hon var tretton månader, jag undrar när Irma tänker sluta...
...inte för att det är bråttom med den saken, inte alls!

Irma gillar sin mat.
Idag åt hon ekologisk lasagne så det stod härliga till.

Halv portion gröt till kvällsmat (jag tycker det räcker än så länge, elaka morsan här), sen amning och hon somnade gott i sin säng (som alltid!)kl. 18.
Hon har vaknat till ett par gånger, men hon har inte fått bröstet och det har gått bra. Tänkte försöka få bort småsnuttandet och kanske bara amma en gång på natten....
....om det är möjligt.
Vi får väl se.

Det som funkade när hon var två månader funkar kanske inte nu.
Men då sov hon ju hela nätter.
Saknar det!

...

Lava har haft lite kämpigt med lämningarna sen påsklovet, men idag kändes det lite bättre äntligen.
Lilla hjärtat, så mycket som far omkring i både knopp och kropp just nu.
Växtvärk och funderingar, och lite allt möjligt.
Några kvällar har hon stenvägrat att försöka sova, men hon blir ju så trött...
Ikväll somnade hon i min famn, så mysigt, skönt när hon kan somna lugnt och tryggt.

Hon sa, att jag luktade mamma.
Det gjorde mig glad.

Nu är det min tur att försöka komma till ro.

Kände mig lite uppjagad av branden nedanför backen, men inga verkar ha kommit till skada och läget är under kontroll.

http://www.nsk.se/article/20130418/OSBY/130419488/1130/-/valdsam-brand-i-tradgardsbutik

Läskigt!

Godnatt, och var rädda om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar