torsdag 18 april 2013

Kramdjur.


När Lava var runt halvåret, så köpte jag Grodan till henne.
Det var ett rent impulsköp, vi hade våra åländska vänner här för första gången, och jag blev lite kär i den där Grodan i Brio-butiken.
Grodan blev Lavas bästa vän.
Han har varit nummer ett.
Nu är hon en stor flicka, men Grodan får fortfarande hänga med ibland.
T ex så var han med första gången Lava träffade Irma.
Tror att det finns en söt bild när Grodan ligger bredvid Irma i BB-baljan :-)

Det där första kramdjuret kan bli lite speciellt.

Jag klurar på vad Irma ska få.
Hon har ett par mjuka djur, men inte Det Där.
Frottékaninen pussas hon med varje natt, men han är inte Det Där kramdjuret.
Och jag är ego, jag hoppas att Det Där kramdjuret blir ett som jag har valt!
Men det vet man ju inte.
Irma kanske inte vill ha det jag tycker.
Hon kanske inte vill ha nåt alls.

Men kärleken till det första kramdjuret brukar etablera sig runt halvåret.
Så snart kommer det jag har funderat på att flytta in.
Får väl se om det blir en groda eller vad.
Och vad reaktionen blir hos lilla fröken.

Som förresten håller på att få tand nummer två.

Stora lilla Irma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar