onsdag 25 juni 2014

25/6

Idag skulle min mormor fyllt år.

Hon skulle fått den vackraste orkidé jag kunde hitta,
och teckningar som barnen gjort.

Vi skulle suttit i hennes kök och ätit smörgåstårta med olivpalmer på.
Och sen fikat på hembakta drömmar.
Mina barn skulle turas om att sitta i hennes knä och hon skulle älskat deras bus.
Och vi skulle pratat och skrattat och mått gott.
Spelat plump och sjua, och hon skulle föra protokoll.


I år är det fem år sen hon gick bort.
Och jag saknar fortfarande henne så mycket att det gör ont.

Hoppas allt är bra i himlen, mormor.

Grattis på 93-årsdagen.

3 kommentarer:

  1. Så fint skrivet. En del människor har man ynnesten att känna, älska och uppskatta spåren de lämnar. Känner igen så mycket från min farmor, alltså den där generationen. De är/var på riktigt riktigt. <3

    Men olivpalmer?

    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Grillpinne - trä på oliver - skär till en grön paprika som blad i toppen :) typ.
    Hon var så påhittig ♥
    Saknar henne hela tiden :(
    kram!

    SvaraRadera