söndag 30 november 2014

Första advent.


Det är för mig helt obegripligt att det är sista november redan.

Idag för fem år sen skulle vår Lava ha fötts.

Nu gick vi ju över, men 30/11 2009 var det datum hon skulle levereras :-)

Som ni kanske förstår så är det lite planeringar inför femårsdagen som står högst på agendan.

Vi får väl se om vi får ihop det.

Tänker faktiskt inte slå knut på mig själv,

hon får välja vilka vänner hon vill bjuda - jag hoppas att de kan komma -

och så matar vi odjuren och hoppas på det bästa!!

Typ så.

Stora tjejen.

Hon var på sin bästa väns kalas igår.

Maken släppte bara av henne utanför, och så studsade hon och presenten in.

Det där hade INTE kunnat hända för bara ett halvår sen!

Lilla hjärtat,

blir alldeles nostalgisk när jag tänker tillbaka på dessa fem åren.

Ska sluta med det, för annars trillar bara lilla tåren.

---

Första advent idag, ja.

Stjärnor och ljusstakar framme i fönstren, och adventssljusstaken pryder sin plats i köket.

Min pappa kom traditionsenligt hit på lunch och julskyltning.

I år gick vi alla fem, Irma ville tvunget sitta i åkpåse,

så det var till att packa ner henne i vagn med det då!

Det var mycket mindre i år, men;

 maken vann ål och lax och gris-på-pinne och shotsglas,

pappa vann sin årliga ål,

Lava lämnade tomteteckning i utbyte mot godispåse,

båda flickorna pysslade snögubbar till målerifirmans julgran och blev så glada över varsin julklapp  de fick där, så det var faktiskt en lyckad eftermiddag!

Jag var den enda som blev "lottlös", men så länge jag har nöjda barn så är jag nöjd!

Det var sol när vi gick, och stjärnklart när vi kom hem.

Istället för glögg och pepparkaka dukade vi fram grovbrödmackor, lax, julskinka, ägg, ål, ost och stekt falukorv när vi kom tillbaka!

Det smakade bra.

(Fast jag äter inte ål.)

Nu är det snart dags att sova,

imorgon möter vi december och faktiskt en ganska fullspäckad vecka.

Ska äntligen byta till vinterdäck bland annat!

Nu tar jag en clementin, njuter av juldoften och önskar en fröjdefull avslutning på första advent.

Till både min familj,

och din.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar