tisdag 20 januari 2015

Egentid?


Wow, är imponerad av Irma - hur snabbt hon anpassar sig till sitt "nya" liv.

Inga problem att lämna henne på förskolan!

Och slutat amma har vi också gjort, av bara farten.

Hon har blivit S T O R.

Bara sådär.



Idag är jag helt ensam hemma, förutom knäppkatterna då, i flera timmar!!

Känns tokigt.

Som att man hela tiden glömmer något.

Borde, skulle, kunde göra så mycket av de här timmarna,

men blev alldeles seg.

Att vara ensam med mina egna tankar känns väldigt nykommet!!


Imorgon ska jag prova på att jobba.

Lite "praktik", om man så vill.

Ska vara på plats 6:15, okristligt tidigt, har inte varit uppe innan kl 06 på....

...tja, jag vet verkligen inte när!

Men bara att börja ställa in sig på att de härliga lata hemmadagarna är över.

Har varit två fantastiska år.

Är djupt tacksam mot min make som låtit mig vara hemma.

Nu är det dags att börja dra sitt strå till stacken.

I alla fall vad gäller ekonomin.

Snön vräker ner idag, härligt,

hoppas det blir pulkaåkning på barnens förskolor idag.

Så roligt igår när Irma berättade om sin pulkatur i backe.

Hon pratar mer och mer nu, älskar att lyssna på henne.




Nu ska jag äta en semla och spela musik JÄTTEHÖGT.

Have a nice day!!

2 kommentarer:

  1. Visst är det galet att få dessa timmar helt själv, jag passar på att plugga på kvällarna så jag kan fixa annat dessa 15 timmar i veckan, som att glo i affärer idag tex, handla mat i lugn o ro o kunna ta en kaffe...UTAN att ställa koppen på högsta hyllan för D alltid tar allt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu fick jag ju "bara" denna enda dag, Irma har åkt på världens förkylning med feber.... men sånt är livet :-)
      Kram!

      Radera