onsdag 28 januari 2015

Sjukstuga, jobb och tålamod.


Irma blev sjuk förra onsdagen och fick vara hemma med sin pappa,

det var ju min "praktikdag" inför jobbstart då.

Hon saknar sin förskola jääättemycket men är ännu inte riktigt kry.

En envis förkylning med hosta om nätterna, hon är hyfsat pigg dagtid men orkat förskola?

Nix.

Synd om henne.

I måndags började jag ARBETA.

Kändes rätt förvirrat men ändå bättre än väntat faktiskt.

Mjukstart med tiotimmarsdag....följt av ledig tisdag-onsdag, thank you God.

Fast lediga dagar innebär ju numera barn hemma, så jag vet inte om jag kallar det LEDIGT ;-)

Bonustid med barn, kanske.

Jag har såklart också blivit förkyld, urgnällig,

hoppas innerligt att vara pigg till imorgon då Irma MÅSTE till förskolan och jag MÅSTE jobba....

...idag har världens bästa vän varit på besök, kom med lyxfrukost och semlor,

vad har jag gjort för att förtjäna så goda vänner?? ♥

Barnen är lite rastlösa här, mest Lava, hon behöver UT eller i alla fall aktiveras,

men jag och Irma är inte så pigga.

Har mutat med löfte om att få slå (på) pappa i Wii ikväll, så nu städar hon lite halvhjärtat i alla fall.

Mitt tålamod är i botten, pinsamt vad påverkad jag blir av dålig sömn och en smula snuva....

....men om fem timmar kommer den andra föräldern hem så vi delar upp dagen i kvartar nu!

En kvart städa, en kvart mat, en kvart rita, en kvart bus...

får väl ta till det där "busloppet" i nödfall -

skicka ut Lava att springa runt huset om hon blir helt tokig här.

Hon får inte vara ute ensam men springa ett par varv kan hon ju göra.



Hemligheten som egentligen inte är hemlig men som inte alla vet får jag skriva om senare,

nu ska barnen flyga från soffan, bäst att hindra det!



Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar