tisdag 31 mars 2015

Äntligen.


I förrgår var det äntligen dags för första "riktiga" barnmorskebesöket!

Vecka 24+2.

Besöket i siffror:

Hb 111 - måste skärpa mig med järnintaget...

Vikt 86 - brr, vill inte gå upp mer!!!

Blodtryck 130/70

SF-mått 25 - puh, hade det varit 26 hade det varit "för stort", nu ligger det bara högt...

Fosterljud 145 ♥


Livlig bebis, bra det, det kändes inte som en jättebebis sa barnmorskan och det var ju en tröst.

Får väl hoppas på gott om fostervatten och knepig moderkaka då.

Eller fett? :-D

Både hon och jag misstänker ju att tillväxten kommer att dra iväg,

men har man tur kanske det stannar av en tid nu.

Hade ett jättebra samtal idag även om jag fick lite att fundera på.

Ska inte till henne igen förrän om en månad, och då den ljuvliga glukosbelastningen (blörk),

men fick en läkartid veckan innan.

Tillväxten ska kollas, fast tveksamt om det görs under det läkarbesöket eller om det blir ett samtal.

Hoppas innerligt att maken kan ta ledigt och följa med.

Och att vi kan ordna barnvakt.

Känns i alla fall bra att ha fått lufta lite funderingar.

Hon är bra, min barnmorska.

Har förtroende för henne.

Vore katastrof annars!

---

Idag är det onsdag, barnen och jag är lediga.

Blev skön sovmorgon till kl. 8 och mumsig frukost.

Lugnt och behagligt.

Lava fick med sig en uppdragskarta till sitt rum (hon måste städa, man kommer inte in!!)

men hon kom ner efter en halvtimme för det var för svårt.

Hon behöver hjälp men jag når inte ner till golvet, så vad göra??

Vi får fundera.

I eftermiddag ska vi till kompis så barnen får leka av sig lite.

Och imorgon är det vardag igen, när många andra börjar ta ledigt för påsk...

Dagarna går!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar