måndag 28 november 2016

Första advent, dagen efter.



Igår tände vi första ljuset...

Jag kände mig krasslig så beslutade att inte gå på julskyltning.

Blåste så förbankat kallt!

Var ensam hemma med barnen fram till 15-tiden.

Vi (jag...) städade i lagom takt, och fick upp stjärnor och ljusstakar.

Lyssnade på julmusik på Spotify, pysslade lite och hade en rätt skön söndag.

Maken var snäll och gick med Lava och Irma till Konsum så de fick byta tomteteckningar mot godis.

Det räckte för Irma.

Maken och Lava tog en sväng på byn i det blåsiga mörkret.

Nöjd flicka hade vunnit på lotter, ett skrivset med Hello Kitty och ett pussel med Disney-prinsessor.

Skönt för henne med lite pappatid.



---


Idag är det måndag, snart är november slut och bara en månad kvar på detta året.

Obegripligt att tiden går så fort.

Vet att jag tjatar om det, men jag och tiden...

Vi är inte helt överens!





Lavas tomtebild . 

Irmas tomtebild . En tjej, såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar