söndag 6 oktober 2013

Ettårskalas och sommarvärme.



Idag firade vi Irma, tillsammans med delar av släkten.

Trevligt kaffekalas.

Tårtan lyckades jag göra själv, trots sovvägrande ungar senaste tiden...

Grisen blev jättefin,

kossan galen och kletig (gjord i panik igårkväll),

och kaninen blev allmänt ondskefull -

men de var roliga att göra, och med lite mer tid så skule de nog se vettiga ut också.

Lava hjälpte mig att placera ut sakerna på tårtan.

Hon är så mysig och vill hjälpa till.

Maken, honom skulle jag friat till idag om han inte redan vore upptagen,

den underbare karlen har städat och fixat i dagarna tu.

Vad gjorde jag utan honom?



Irma hade en rolig dag, trots sin nionde tand och en släng av feber.

Min snälle bror lyckades ta en bild på mig och den lilla, det blev jag glad för.

Finns inte så många sådana.

Nu är det NATT.

Hej!











Höstrusk?

Dagens skörd.


Skratta den som vill... Jag och Lava är STOLTA!

Mhm...spännande smak, detta...

4 kommentarer:

  1. Jätte fin tårta ! :)
    Å jätte fin tjejer ! :)

    SvaraRadera
  2. jättefin tårta ju! det är så roligt att pilla med marsipan och sugarpaste :).

    SvaraRadera
  3. Hur fin tårta som helst!!

    Mysigt med kalas! Snart firar vi en sexåring här hemma! :)

    Kram
    Monique

    SvaraRadera
  4. Finaste tårtan ever!

    Grattis till sötnosen Irma (som inte kommer bli av med sina babylockar på länge hur mycket du än klipper...) :)

    Stor kram

    SvaraRadera