onsdag 16 oktober 2013

Onsdag.


Imorse vaknade jag, motvilligt, av klockan som envist ringde.

Efter att ha snoozat ett par gånger klev jag upp.

Hoppsan, 8.30!

Lava börjar på förskolan kl. 9!

Gjorde mig i ordning och klädde mig lite snabbt, och gjorde välling.

Väckte Lava kl. 8.50, men hon ville verkligen inte vakna.

Och Irma sov som en stock.

Jag funderade i kanske en halv minut, sen tänkte jag:

ÄH!

Varför bråka och stressa och fara iväg, när vi inte måste?

Jag är ju faktiskt hemma.

Så,

en hemmadag it is.

Ingen förskola, ingen öppna gruppen, och ingen barnrytmik ikväll.


Lava sa när hon vaknade att hon nog hade en stor feber,

så jag daltade lite med henne och spelade med på sjuk-biten.

Vill itne vänja henne med att hon får stanna hemma hursomhelst,

men efter våra jobbiga kvällar och nätter, och alla de funderingar hon har just nu,

så känns det helt ok att få vara hemma och lata sig.


Jag är trött så jag ser i kors,

hoppas innerligt på en lugn dag och två snabba nattningar ikväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar