onsdag 30 oktober 2013

Höstlov, halvtid.

Jag och töserna tog oss till öppna gruppen imorse.

Bra drag, jag fick smaka en provbakad doptårta! :-D

Barnen hade som vanligt kul, var och en på sitt lilla vis.

Efter lunch blev Irma hämtad av sin farmor och farfar, och jag och Lava fick en efterlängtad dag tillsammans.

Lava njöt verkligen av att få ha mamma för sig själv, även om en stor del av eftermiddagen spenderades i bil.

Vi körde till Kristianstad för att titta på Irma-bilderna hos fotografen.
Hann med att köpa en ny tiara med tillhörande prinsessdojor (lila!) till fröken Lava också.
Billig shopping!

Middag åt vi på kinarestaurang, Lavas första riktiga restaurangbesök tror jag.
Riktigt mysigt och roligt.
Ungen åt som en häst, och skojade och pratade, ja det gjorde hon hela dagen.

Kvällen avslutades med hennes rytmiklektion, sen var hon TRöTT!!

Men somna, nä....
Det gjorde hon inte förrän efter att lillasyster kommit hem (maken hämtade) och de två hade pratat en stund :-)

Irma hade också haft en rolig dag.

Båda två somnade i vårt sovrum efter lite vaggvisa.

En riktigt bra dag!

En fin teckning gjorde Lava hos fotografen, den ska ramas in tänkte jag.

Nu ska jag försöka komma till ro, kroppen skriker efter vila!

Hej hej.

1 kommentar:

  1. Mysig med mamma och storasysterdag! Såklart ville hon inte att den skulle ta slut...

    Croodarna har både söta djur och otäcka så om hon inte är alltför lättskrämd så kan en fyraåring se den och tycka att det är spännande men själva storyn fastnar nog inte. Den är ju som sagt både rolig, söt och spännande men hon har säkert mer utbyte av den om några år. :)

    Hoppas ni får en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera