måndag 29 september 2014

Min dag.


Hurra hurra, min dag var här i år igen.

Glad att jag lever och har hälsan i denna värld som är så märklig.

Sol, 18 plusgrader, en skön dag med fina höstfärger.

Fått massa fina hälsningar på Facebook, tre telefonsamtal som gjorde mig GLAD

ett oväntat besök av min far, och tre brev i brevlådan.

Känner mig gammal, ja, men glad och tacksam över vad jag har här i livet.

Helgen tillbringades i feber för min del, var inte helt hundra idag heller men har haft en bra dag med mina barn.

Vi körde till öppna gruppen efter att pappa hade åkt hem, och Lava höll tyst i en hel timme innan hon försiktigt berättade för Johanna att jag hade födelsedag.

Så det sjöngs för mig, lite gulligt.

När vi kom hem igen stannade vi ute, min rare make flexade rejält och kom hem strax efter.

Han tog med sig lycklig Lava på cykel, och jag och Irma cyklade trehjuling och åkte rutschkana och kramades.

Hennes kramar, de är som fluffiga moln och leende mjukisbjörnar, man liksom smälter och dör en smula av lycka varje gång.

När de andra två kom hem fick jag symbolisk present och sen fick jag leka häst!

Mia var mitt namn, Lava ledde mig fint i skritt och satte hjälm på systers huvud när hon skulle rida.

Till slut lyckades jag förhandla fram stalltid, då blev det myshörnan på Lavas rum och jag fick finna mig i att bli pyntad i håret.

Härligt!

Kvällsmaten blev kokt korv i bröd, vi orkade liksom inte något annat.

En härlig födelsedag!

Hade inte velat ha den annorlunda, förutom lite mer energi hos mig då.

Försöker ladda om försiktigt, imorgon ska maken på magnetröntgen - håll gärna en tumme, tå eller be en bön, nu vill vi ha svar och hjälp! Sen februari, hallååååå.... -

och på onsdag har vi en två-åring i huset ♥

Jag säger det ständigt, men tiden, snälla, ha inte så brått....

HÄR och NU säger jag till DIG som orkar kika in;

LEV!

ANDAS!

BLUNDA och NJUT ♥

Kram och tjingeling!


2 kommentarer:

  1. Tjingeling vännen!

    Grattis i efterskott, det har inte blivit något läst förrän nu...

    Glad att du hade en så fin födelsedag!

    Och så vidare, här och nu. Måste ständigt upprepas.

    Kramkram

    SvaraRadera