söndag 14 september 2014

Valdagen 2014.



Vi började dagen med brunch på Ikea.

Skitnatt, med storgråtande Irma och urlakad mamma...

Så Ikea fick stå för kaloriintaget denna förmiddag.

Lava pratade om en "rosa och svart kudde med en ren på", så hon fick knalla iväg och söka reda på den.

Det visade sig vara en urfin kudde med en enhörning.

Rymma heter den och är underbar.

Hon fick den. (Bortskämd?)

Martin köpte Tareqs kokbok och sen var vi redo för hemfärd.

Hade laddat med röstkorten så vi körde hem och röstade.

Detta valet, alltså.

Valrörelsen har ju varit direkt pinsam.

Jag tvekade in i det sista, men lät hjärtat styra och jag hoppas att jag lade min röst rätt.

Oavsett vilket parti som står som vinnare ikväll,

hoppas jag innerligt att skola, vård och omsorg INTE blir förlorare.

Och i omsorg räknar jag in saker som medmänsklighet också....



Nu har min make rymt hemifrån, och jag erkänner att jag längtar till läggdags.

Huvudvärk i ögonen.

Puh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar