fredag 25 maj 2012

Lovely day!



Har visst inte uppdaterat här...
 
orsaken är till största delen att jag fått ny mobil,
har tillbringat min lilla "egentid" till att försöka fatta hur den funkar.
 
Nu börjar vi bli överens!
 
Det har varit sommar i veckan,
sol, sol,sol och uppemot 30 grader varmt.
 
Alldeles för varmt för min smak.
 
Idag var jag ledig, en skön semesterdag som jag har tillbringat tillsammans med älskade dottern.
 
Hon vaknade 5.40 imorse och sen har det varit full rulle hela dagen...
 
Det var marknad här, vi upptäckte paradiset i form av 5 hoppborgar.
Ungen älskade det.
Helt tokig på att klättra upp i högsta...
ända tills hon blev skrämd av ett par större pojkar,
sen ville hon bara vara i de mindre borgarna.
 
Mamman tyckte faktiskt det var rätt skönt att få ner hjärtat från halsgropen :)
 
En ballong inhandlades i form av en racerbil, vi betalade med hennes pengar och hon var så nöjd.
 
Blev godis till mig, och nya fuskfoppatofflor till oss båda.
Tycker de är så jäkla bra att gå i på sommaren, framförallt om fötterna tänker svullna på mig...
 
Vi gick hem och åt lunch, sen kom fina S på besök med fika.
Satt ute på en filt medan dottern plaskade lite i sin lilla pool.
 
När klockan var 15.30 höll hon på att somna...
...så vi gick ner till hoppborgarna igen :)
 
Följt av besök i barnklädesaffären (där det lektes fint i lekhörnan), apoteket (där det busades i skyltfönstret), och leksaksaffären (där det lektes fint i lekhörnan.)
Kvällsmaten blev jordgubbar och rismål.
 
Vår lilla söta kattunge har magrat förfärligt och vi har inte kunnat få i henne mat.
Dottern sa:
"Hon kan få smaka mitt rismål"
Då hade hon lagt lite i sin skål tillsammans med vatten.
 
Jaja, tänkte jag, det kan ju inte skada.
(la i lite babytorrfoder också)
Och nog lyckades lilla Bambi få i sig!!
När hon väl fattade galoppen så fixade hon det fint!
Så dottern fick mycket beröm vill jag lova :)
 
Ringde maken så han köpte med sig kattmjölk hem,
torrfoder uppblött tillsammans med det kunde Bambi få i sig.
 
Så nu oroar vi oss inte så mycket för det mer :)
Tror ju att mjölken har sinat för kattmamman.
 
 
Nu är det kväll.
Dottern somnade kl 19 efter att ha sjungit sig själv till sömns :)
Hon har vaknat till en gång, varm som en spis, men det är hyfsat svalt i sovrummet så hon kunde somna igen.
Kan tro att hon drömmer om sin dag.
Det lär jag göra :)
 
Nu ska jag försöka få in lite musik i nya mobilen... hm...
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar