torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtans dag. Kom och gick.



Två förkylda barn sover.

Maken fick ta över speedade Lava, så gick jag ner och ammade slemhostande Irma
"i lugn och fred", som Lava brukar säga.

På så sätt somnade båda tjejerna på en kvart ungefär.

Skönt.

Orken är inte på topp!


Jag läser föräldraledighetslagen och funderar fram och tillbaka...

Många tankar som far runt i lilla skallen nuförtiden, om både det ena och det andra
(och tredje och fjärde också, skulle jag tro.)

Fördelen med att ha hantverkare i källaren om dagarna,

är att man inte hör vad man själv tänker :)

Men på kvällarna maler det desto mer.


Måste försöka bena ut en del funderingar, vet bara inte hur.

Eller i vilken ände jag ska börja.

Men alla förändringar börjar inifrån, så mycket vet jag sen tidigare.

Ska bara hitta en lös tråd att börja nysta i.


Knepigt skrivet, jag vet,

men fixar inte att sätta ord på nåt just nu.

"Det löser sig!"

Säkert.

Helst igår...

 

1 kommentar: