tisdag 12 februari 2013

Ja se det snöar..


Min söta treåring kom till mig igår och sa: "Nu har jag slutat med blöja,mamma!"

Jag uppmuntrar detta, men har mina tvivel...

så hemsk är jag!


iallafall så kom vi överens om att man kan ha blöja på natten.



Idag är hon blöjlös för första gången på förskolan.

Jag håller ALLA tummar att hon fixar det!

Händer det en kissolycka idag så kanske hon ger upp direkt...

Kan alltid hoppas att de inte är så många barn idag.

Så att fröknarna har tid att påminna henne (som de lovade).


Ska bli riktigt spännande att höra i eftermiddag hur det har gått!


---

Fettisdagen idag.

Semlor.

Åh!

Vill HAAAAAA....

Men, det blir kanske inte så.

De brukar sälja slut ganska tidigt på favvo-konditoriet.

Och isåfall får det väl gå bra ändå.

Kan äta semla imorgon istället.

De slutar ju liksom inte sälja dem än på ett tag!


---

BVC kl. 11 med Irma.

Undrar vad hon väger...

...nu har hon inte bajsat på två dygn heller :-D

Hon är jätteförkyld och har haft ett par jobbiga nätter.

Inatt kom hon till slut till ro i vår säng (första gången sen hon var nyfödd),

med Martins finger i ett hårt grepp ♥

Hon sov hos oss till kl. 02 ungefär,

sen ammade jag henne och la henne i sin säng.

Och då sov hon ganska lugnt till 07.00

Kan ju hoppas att det vänder nu :)





.

2 kommentarer: