lördag 2 februari 2013

Omvärderad egentid...?


Funderar.

Den Värdefulla Egentiden.

De där "egna" stunderna, utan barnen och utan några egentliga måsten.

Jag använder den tiden till mig.

Mitt.

JAG.

Sen tjurar jag.

Över ostädade toaletter, disk, sopor...

...klädhögar, stök och bråte.

Om jag använde en del av den tid jag ägnar åt mitt....

...om egot fick vila sig och jag faktiskt tog tag i nåt vettigt...

...då vore den där egna stunden så mycket mer värd sen.

Jag tror att jag ska ta ett snack med mig själv.

Men inte just nu.

Vi lever i kaos för tillfället.

Allt som var i källaren befinner sig lite varstans i huset,

det som inte har hamnat på soptippen....,

och plötsligt känns 160 kvm väldigt trångt.

Hantverkarna, eller källarkillarna, har gått ut hårt.

Hoppas de är lika effektiva när det gäller att bygga upp som de är på att demolera.

Längtar efter ett hem i ordning.

Vi börjar väl på botten och jobbar oss upp?

3 kommentarer:

  1. Jag har lite samma problem, och de gånger jag känner att jag måste städa, diska, plocka osv när jag egentligen vill vila, då blir jag iof lite lugnare i själen, men helt utmattad i kroppen och orkar inte riktigt med det minimonster som är orsaken till åtminstonde en del av kaoset :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enda gången jag har egentid är när flickorna sover för natten. Inte så pigg att börja städa o greja efter 19.30..
      Lite energi har jag ibland på dagen men då har man inte stor chans att få nåt gjort.
      Önskar att jag var en supermamma.
      Kram.

      Radera
    2. Det önskar vi nog alla att vi var :)

      Radera