tisdag 26 februari 2013

Sol och vår.


Solen har jobbat med snön idag, men än så länge är det vitt.

4 plus var det som mest på min termometer.

Första mars på fredag, det finns de som säger att det är vår i Skåne då.

Vi får väl se.

--

Jag har hållt mig i radioskugga litegrann nu.

Mår lite underligt.

Men näsan är ovanför vattenytan, och jag vet roten till det onda.

              (tror jag)

--

Fick oväntat besök idag, mitt i kaos,

allt kändes så mycket bättre över en kopp Gevalia.

Skönt med vänner som man har kvar,

även om det går lång tid mellan varven.

--

16:48, denna tisdag, jag njuter av fem stressade minuter.

Låter det märkligt?

Lava leker fint, jag lyssnar på henne.

Welma och Selma, känner ni dom?

Irma sover, en välbehövd lur.

Jag har "städat" bland barnens ytterkläder och mössor.

Lava har en fodrad mössa på sig,

vägrar ta av den

("den passar ju VISST, mamma!")

- jaja, bara hon inte får huvudvärk...

Mat i ugnen.

Ska bara beställa refiller till blöjhinkarna, sen resa mig från datorn.

Sitter ju aldrig här,

surfar från mobilen nästan jämt.

Trist, är det.

Sportlovet kom och gick,

det var en ganska intensiv men bra vecka.

Hann träffa människor som ger lite energi.

Det behövde jag!!




Nu är min paus slut.

Ugnen piiiper.



Må gott, ni som läser.



(Malin, jag är så glad för din skull ♥)



.








2 kommentarer:

  1. Hello my dear!

    Imorgon eftermiddag börjar vårt sportlov, tjoho! Även om det itne är jag som går upp med skolbarnen så ser jag fram emot deras sovmorgnar...

    Jag har fått min första bloggutmaning och skickar den vidare till dig. :)

    http://vittellersvart.blogspot.se/2013/02/atta-saker-du-inte-visste-om-mig.html

    Kram!

    SvaraRadera