fredag 1 mars 2013

Åtta saker du inte visste om mig...


Fick denna utmaning från Anna, så här kommer lite onödigt vetande:
 
ÅTTA SAKER DU INTE VISSTE OM MIG!
 
* när jag var tonåring var jag ordförande i Kyrkans Ungdom i min hemby.
 
* jag är grymt blyg och osäker, så träffar du mig är jag antingen tyst som en mussla,
  eller så pladdrar jag nervöst.
 
* jag har två dikter med i en antologi från poeter.se
 
* jag gjorde en näspiercing på tattoo-mässa som 17-åring.
  Ville gjort en tatuering,
  men fegade ur eftersom jag inte hade åldern inne.
 
* jag har inga tatueringar!
 
* jag prenumererar på Nemi.
 
* vid vårt första IVF köpte jag ett kramdjur för tur (en rosa bläckfisk) som sen fick följa med
  till Malmö vid varje besök på kliniken. Lava fick den när hon föddes.
 
* jag gråter ibland om nätterna för att jag är rädd.
 
 
 
Sådärja.
Intresseklubben har fullt upp nu, förstår jag.
 
Utmaningen skickas vidare till
 
 
 
 
 
 
 
 

8 kommentarer:

  1. 5 visste jag om, samt en som nte förvånade mig ett dugg <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns inte mycket just du inte vet om mig vännen <3 kram <3

      Radera
    2. ska se om jag lyckas hitta på något du inte vet om mig då ;) <3

      Radera
  2. Ojoj, intressant på riktigt. :)

    Jag har en dikt i boken Collage som kom i vår ungdom, i den andra utgåvan.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh Collage minsann! Den första utgåvan läste jag sönder :)

      Radera
  3. Joru, här kom jag in för att skryta lite;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gillas! :-)
      Jag brukade klippa sönder gratistidningen OSA och klistra alla bra citat i min elevkalender.
      Såna har väl inte kidsen idag ens.
      Var nästan som en årsbok till slut, när alla hade klottrat i den :-)

      Radera
    2. så gjorde vi med, eller skrev dem ur minnet <3

      Radera