lördag 23 mars 2013

10:15 Saturday Night (inte riktigt)


Lördagen har snart passerat.

Maken och Lava var snälla och gav sig ut på äventyr idag.

Jag hade förhoppningen att få sova, men Irma tyckte visst inte det...

...så vi begav oss till min farmor på visit istället.

Det kändes som en bra idé att pigga upp henne lite.

---

Jag har haft gräsligt ont i magen idag,

började imorse och har bara blivit värre.

Magknip och mår illa.

Hoppas på att kunna sova bort det inatt...

Kan ju vara sömnbrist, kanske.

Och att jag misskött mitt ätande de senaste två dagarna.

Bara jag håller mig frisk och inte åker på nån sjuka så är jag nöjd.

Måste till kyrkan på Himlastänk imorgon!

---

Igår var jag och barnen på marknad i byn -

det var lagom stort att gå över på sju minuter.

Lava köpte (well, jag betalade...) två virkade hårklämmor,

tre par strumpor med prinsessor på , och en Hello Kitty-ballong (figurformad).

Jag köpte ett halvt kilo marknadsnougat.

Lava var så lycklig för sin ballong ♥

Vi slog på stort och fikade på kondis också,

delade på en räkmacka (dvs Lava åt räkorna).

Mysigt, och Irma var duktig och snäll.

Hon somnade när vi gick hem,

så vi stannade ute och Lava fick leka i snön lite.

En riktigt bra och mysig dag tycker jag nog.

(trots min förbannade kropp som inte orkar)

Det behövde vi, efter torsdagens TrotsOväder.

Men det är "glömt" nu, och jag hoppas innerligt slippa fler!




Bjuder på en bild på den skygga katten:


Focus, i fokus.
För ovanlighetens skull.



Nu, sova.

Hoppas jag.

I fosterställning för magens skull.

Hoppas att tjejerna sover länge imorgon bitti.

Kyrkan kl. 9:45

Okristligt tidigt!

;)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar