måndag 11 mars 2013


Ah.

Trött är bara förnamnet.

Flickorna tyckte att det var morgon kl 05 och 05.35....

blörtk!

Men det är smällar man får ta.

Hade väntat mig en dag med mycket trots,

är glad att jag hade fel!

Kl. 14 hade jag och Lava tid för TBE-vaccin ("fästingsprutan").

Hon började redan igår tala om för mig att hon inte ville.

Men jag rustade mig med en ängels (HA!) tålamod,

och stod fast vid förklaringen att vissa saker måste man göra.

Och att vi vill ju inte bli jättesjuka av fästingar till sommaren.

Idag berättade hon för mig,

att det nog inte kommer några småttingar till sommaren.

Jag stod som en fågelholk tills jag förstod att småttingar = fästingar.

Sen skrattade jag inom mig så jag blev varm i magen.

Älskar Lavas sätt att snappa upp ord, och använda dom,

för att inte tala om de förklaringar hon ger när man inte förstår.

(tänker på de där "ödlorna" hon ville äta en dag...

"ja såna där långa som du gör på spisen. Ödlor."

"Menar du NUDLAR?!")

Iallafall, vi gick med vagn och ståbräda till Hälsoringen idag.

Och det gick jättebra.

Irma var snäll och sov sig igenom besöket.

Lava blev belönad med två tatueringar av Syster Håkan,

ja i ärlighetens namn var den ena till mig men hon fick den också...

Den ena var ju med ASKUNGEN!

Lycka i kubik!

Efteråt gick vi till ICA och hämtade ut ett paket som jag hade lovat henne.

Hemma öppnade hon det och det var ju ASKUNGEN!

På baksidan av förpackningen fanns bild på både prins och gudmor...

...så någon vill ju ha...

meeen jag tror vi klarar oss...

Efter mellanmålet åkte nästa paket fram,

ett undangömt,

det var dockhuset som jag köpt.

kunde inte låta bli - 399 kr på rea.

Helt ok pris.

Och så gör det inget om det inte håller... ;)

I min värld var ju då dockan belöning för att hon var duktig

och tog sprutan,

och dockhuset present för att fira en vecka blöjfri (dagtid).

Men när Lava berättade för pappa så var allt för sprutan!

Hon tänker inte ens på att hon är utan blöja nu,

springer duktigt på toa, och klarade promenad utan problem.

Grejen är att hon inte vill sitta på stora toan utan sin lilla sits...

...så är man iväg kan det ju bli problem.

Men vi får väl öva.

Ikväll var jag och maken på utvecklingssamtal.

De säger att hon är smart och har humor,

och det känns ju bra att hon funkar i gruppen .

NU ska denna slitna mamman göra som barnen.

SSSSSSOOOOOVVVVVAAAAAAAAAAAAAAA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar