måndag 12 maj 2014

Kärlek åt folket.


Ännu en helg förbi, jeeez, tiden har fått fnatt!

Lugn helg med mycket regn, fast vi har ändå grillat och ätit utomhus en gång varje dag.
Det är nåt visst med att äta ute.
Smakar bättre.
Och så gör det inte så mycket om barnen spiller (läs; Irma kastar  till katten.)

I lördags var maken och Lava på premiärfisketur.
Hon har aldrig fiskat förut så hon tyckte ju det var jätteskoj.
Irma var en raring och sov så jag hann baka vaniljrutor och tjocka chocolate chip cookies.
De sistnämnda tänker jag aldrig göra igen för då lär jag inte kunna gå ner i vikt någonsin :-D
Sjukt goda.
Tur att de flesta åkte in i frysen!

Tacomys hann vi också med, bjöd hit svärföräldrarna och det var gott och trevligt.
(Måste ju muta dem så de kan ha Irma på fredag när jag och Lava ska ut på äventyr.)


Eurovision-finalen lyckades jag få se efter många om och men.
Make-raring hade handlat hem chips och dip åt mig, och gjorde sitt bästa för att ta hand om sovvägrande barn.

Fanns flera bra låtar.
Jag hejade på Nederländerna och Sanna, tycker topp tre var helt rätt.
Blir dock ledsen av folks reaktioner.
Först tycker jag det var oerhört dåligt av publiken att bua åt Ryssland.
Det är PUTIN som gör fel, inte tjejerna som sjunger en låt om kärlek.

Conchita Wurst hade inte bästa låten, men bästa budskapet - självklart -
alla människor är lika mycket värda och har samma rättigheter.

Tänk om de där "folk" kunde lyssna på det.
Kärlek åt ALLA - vad är det somliga missar där?

Man kan inte hylla vinnaren och sen ladda sitt maskingevär och skjuta ner de som tycker annorlunda!

Man kan inte heller kalla Conchita Wurst för en hel rad fula saker, och sen inte förstå varför mobbing finns...


Alla har rätt till sin åsikt, naturligtvis!

Men kan man inte uttrycka sig utan hat och hot, då är man fel på det.

Sen spelar det ingen roll var man står politiskt, vad man har för sexuella preferenser, hur man ser ut osv.


Man kan inte tycka om alla, alltid, men man ska alltid försöka förstå sina medmänniskor.

Vem vet, man kanske lär sig nåt nytt.

Mer kärlek åt folk, i alla länder!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar