torsdag 29 maj 2014

Kristi Himmelsfärd och cykeltur.


Skönt att ha maken hemma en dag bara sådär.

Min rygg valde att krascha igen lagom igår, så skööönt med lite avlastning!

Idag hade jag bokat gratis fotografering av barnen.

Irma valde att storgråta och vara hysterisk när vi kom dit,
men Lava vara ganska cool efter att första blygheten hade släppt.
Sista kvarten vågade Irma också gå ut på golvet,
så jag hoppas hoppas att fotografen lyckades få till nåt bra även på henne.

Längtar lite tills han redigerat klart och vi får komma och titta och välja.
Han kändes bra, inte nån regissör utan mera "fånga känslan" -
det gillar jag - för mycket rekvisita och direktiv gör både mig och barnen nervösa.

Till lunch idag kom svärföräldrarna hit, de bjöd på thaimat från Nois Thai -
mycket mat, mycket gott -
vi tog takeaway och jag kan absolut tänka mig att äta därifrån igen.
Kanske att vi kan gå ner där en dag i sommar.

Lava har nu släppt stödhjulen för gott, hon har provat cykla några gånger utan, och igår släppte det ordentligt.
Hennes cykeltur idag gav mig kalla kårar, hon är GALEN -
men hon är bra på det, jag måste släppa lite på mitt kontrollbehov... ;-)
En vurpa blev det, skrapsår på knä och hand -
men efter omplåstring skulle hon upp på hästen igen.

Irma ville också prova förstås, så svärmor knallade snällt iväg med henne också en sväng.


Härlig dag, lagom varmt (kallt)
Tiden rusar iväg, snart sommarlov för Lava...

...hoppas att jag och ryggen kan bli vänner snabbt igen denna gång så vi kan roa oss om dagarna.

Men nu är det natt.
Hej!

3 kommentarer:

  1. Hejpådig! Jag är kvar även om mina besök blir mer sällan och mer läsaikappstuket. Jag har både dator och mobil med rätt långsam uppkoppling men det hjälper inte så mycket. Om det är till någon tröst.

    Hoppas du känner dig bättre!

    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. kram, samma här - läsa ikapp dåochdå blir det.... men tänker på dig! Tanken räknas ;)

      Radera