torsdag 13 september 2012

Gäsp.

 
Inatt blev det inte mycket sömn.
 
Dottern, varm som en spis, har legat hos oss (mig) hela natten.
 
Vaknat i omgångar och varit ledsen och klagat på ont i händerna.
 
Kl 5 imorse fick hon ipren och lite välling, sen somnade hon om i sin säng och sov till 8.15.
 
När lilla solstrålen klivit upp såg jag hur röd hon var om händer och fötter.
 
Men pigg och mysig.
 
Ringde iallafall dagis att vi stannar hemma.
 
Slog en pling till BVC också, så vi fick en tid 11.15.
 
Mest bara för att kolla.
 
Under förmiddagen svullnade händer och fötter upp lite och prickarna kom lite varstans.
 
BVC bekräftade vad jag inte vågade misstänka;
 
scharlakansfeber...
 
för andra gången! (hon hade det i maj/juni ifjol)
 
Så vi väntar på penicillin som ska vara inringt kl 17 - jag vägrade kåvepenin eftersom hon kräktes av det förra gången.
 
Har kollat så vi har tavegyl om det blir kli till natten som sist.
 
Stackars gumman.
 
Men hon är ju så go'.
 
Hon är liksom inte sjuk trots att hon har feber och är blek och trött nu.
 
Har satt henne framför en film, med lite mariekex och mjölk.
 
Sova vill hon inte tyvärr så jag är dödstrött :-D
 
Men men.
 
Skönt att få en snabb diagnos.
 
Hade nog inte ringt BVC första dagen om jag inte anade vad som var på g.
 
Nu ska jag slita mig från datorn och kika på film, jag också.
 
Är ju lite vila iallafall.

2 kommentarer:

  1. Stackars liten skruttis!

    Bra med snabb diagnos som du säger, jobbigt att behöva åka til bvc med en liten sjukling. Det är väl enda fördelen när man haft den sjukan innan...

    Hoppas ni får en sovnatt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.Jag har så infernaliskt ont i ryggen så jag vete fanken om det blir nån sömn för mig.... De andra två sover, än så länge.

      Kram!

      Radera