onsdag 12 december 2012

12-12-12


Ja, detta datum måste man ju göra ett inlägg...
 
jorden gick inte under kl.12:12 idag...
 
tur det!
 
Har några saker jag inte har hunnit med!
 
haha
 
Är tröttare än tåget.
 
Sov kanske två timmar inatt.
 
Lava är sjuk, eller ja, hon har varit,
 
hon är bättre nu men kl.03 inatt var det morgon...
 
...behöver jag säga att denna dagen inte har varit så kul???
 
Hon sover ju inte på dagen, sjuk eller dödstrött kvittar.
 
Så vi har haft några duster idag.
 
Jag mår illa av trötthet och ser små dansande saker framför mig...
 
...nu har iallafall Irma somnat i vagnen, hoppas hon sover lääänge...
 
vi var på BVC idag, läkarbesök.
 
Meningslöst.
 
Fick höra att min dotter är tjock.
 
Jag tar ju så illa upp...
 
sköterskan försökte släta över det, men tack, taggen sitter där i mammahjärtat nu.
 
Klumpigt sagt av en läkare tycker jag.
 
Och så länge man ammar ska det ju vara ok med kraftig viktuppgång.
 
Jaja.
 
62 cm och 7285 g.
 
11 veckor på måndag.
 
Ska jag låta mitt barn svälta?
 
Ska jag skämmas över att hon har hull?
 
Ska jag ta den här tröttheten och stoppa upp nånstans...??
 
AVSKYR mitt eget gnäll, hatar att bli arg för minsta lilla.
 
Men jag behöver vila uuuuuuuuuuuuuuut....
 
inte blir det nåt kalas för Lava på fredag heller.
 
Två kompisar har vattkoppor, den tredje har lite annat för sig och den fjärde...
 
...känns inte så lönt....
 
Skjuter upp barnkalaset till januari och BER att det ska funka då.
 
Vill så gärna att Lava ska få ha sitt kalas, med kalaspåse till kompisarna och papptallrikar hon själv har valt...
 
På söndag ska vi ha kalas med släkten, ja det är ju den dagen hon fyller.
 
Så jag är något stressad.
 
Här behövs storstädas.
 
Och fixas med fika och annat.

Ska baka tårta själv har jag tänkt.
 
För första gången nånsin.
 
Vad gör man inte för sina barn??
 
Men först, se till att Lava kommer till dagis imorgon.
 
Och lussefirande där på kvällen.
 
FÖRHOPPNINGSVIS.
 
Nu slänger jag mig i soffan o reser mig inte förrän maken kommer hem.
 
Om ens då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar