torsdag 13 december 2012

Lucia?

Lucia, och 32 år sen farfar dog. Ja farmor räknar fortfarande....
Har tänkt på henne idag.

Här hemma var det sjukstuga idag också, det ingick inte i mina planer.

Vi tittade på lucia på tv sista kvarten imorse, så att Lava iallafall fick se ett lussetåg.

Underbara unge, hon var inte besviken.
Hon bara konstaterade att hon inte kunde vara med på förskolans firande.
Sen var det bra med det.
Mitt ömtåliga mammahjärta grät dock en skvätt när jag hörde henne sjunga några av sångerna de övat på....
...sen skrattade jag glatt när nästan-treåringen förklarade att katter inte kan ha glitter i morrhåren, för det tycker de minsann inte om...! :-D

Fick oväntat fikabesök idag, bjöd på Gevalia (haha) och muffins.
Blev glad.
Skulle egentligen varit på bebisuppvaktning idag ju.
Mycket som blir tokigt när man har sjukstuga....
...t ex att man inte kan gå ut....

Det är kallt i Skåne.
Vackert.
Skönt.

Jag fick smita till byn en stund ikväll för att hämta paket - tre stycken!- och köpa vinterskor.
Fast det blev gympaskor.

Hopplös.

Men jag hittar inga vinterskor som jag gillar både utseendemässigt och passformsmässigt....
....mossigt....
Får väl blunda och peka på Internet istället.

Ibland lyckas det.


...ikväll har jag rört min mage.
Låter sjukt antar jag.
Men jag har känt på den uppifrån och ner, ordentligt, för första gången sen Den Stora Operationen.
Känns märkligt.
Men det gör inte ont längre.
Och trådarna har trillat bort.
Ömt ibland inuti och lite knöligt på högersidan, men det känns inget konstigt när man tar på utsidan. Förutom att ytan är gropig. Och att själva snittet känns skumt att ta på.
Men annars känns det bra!

Vilket kvällsnöje, när jag ligger här, och inte kan sova för jag är alldeles för trött!!

Lava ligger på min axel, hon är rädd för monster och mörker och mag-drömmar, så det får vara såhär. Rätt mysigt.

Irma har sovit sen kl 19..
Får nog väcka henne snart för blöjbyte och amning så jag kan försöka sova sen...
Trött så jag mår illa nu.

Imorgon är det fredag och jag hoppas att få något gjort...

...och såklart att Lava vaknar frisk!

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt flummigt inlägg <3
    Jag hoppas hoppas hoppas att Lavas julklapp kommer snabbt som blixten, den gick med prio-post men de vågade inte lova något. Resten av grejjerna är i paketet som är spårbart, ni får väll dela innehållet efter tycke och smak ;)

    SvaraRadera