tisdag 4 december 2012

Tisdag.

Idag fyller min vän Linda år.

Hon valde att köra några mil i snön för att träffa mig och Irma.

Mysförmiddag med god fika!

Sen var jag på bvc för mammasamtal.

Var för en gångs skull ärlig och skojade inte bort allt.

Fick höga poäng på depressionsvarningsskalan.
Men jag är ju en känslomänniska.
Så jag är inte orolig.
Tvärtom mår jag mycket bättre i psyket nu än efter att jag fick Lava.
Behöver jag en samtalsterapeut så tror jag att jag inser det själv, och tar tag i det själv.
Känns bra!

Jag vet att jag inte är någon supermamma, men jag är den bästa mamma mina barn kan ha, och kärlek och mat får de iallafall :-)

Småbarnsåren är ju jobbiga på ett eller annat sätt för de flesta.

Och det får vara så.

Lava har varit jättego idag.

Kanske var jag mer utvilad och lugn eftersom Irma sov länge på eftermiddagen.
Känns så bra att få tid med Lava.
Att kunna ägna sig åt henne.

Och Irma är ju så go, hon också.
Ler och är glad och pratar på sitt lilla vis.

Fan vad jag har det bra!


2 kommentarer:

  1. Svar: Det gör ingenting om klockan hunnit bli lite för mycket. Fram till att en vinnare är publicerad så räknas alla deltagare med ändå :)

    Ska nu räkna lite lotter och slumpa fram en vinnare. Lycka till!

    Och ha en jättemysig 2:a adventshelg! :)

    SvaraRadera