tisdag 8 januari 2013

Bvc.

Månadens Bvc-besök avklarat.
 
Irma fick tremånaderssprutorna och var jätteduktig (såklart!).
 
Längd: 66,5 cm.
 
Vikt: 8185 g.
 
Är förundrad, och glad, över att amningen funkar så bra.
 
Har lite svårt att förstå hur hon kan gå upp så mycket med tanke på att hon faktiskt inte äter så ofta.
 
Inatt sov hon tio timmar i sträck.
 
Ammades, och somnade om i sin säng efter blöjbyte.
 
Och sov 3,5 h till!
 
Jag får ju skämmas om jag inte är nöjd med det!
 
Tycker det är så coolt att hon somnar själv.
 
Bara att lägga ner henne i sängen (eller på dagen; i vagnen) och så pratar hon lite för att sen slumra in.
 
(Naturligtvis inte varje gång, men ofta nog.)
 
Jag jämför såklart med Lava, som var en nöjd bebis, men som behövde hjälp att sova.
 
Hon var oerhört nyfiken och hade svårt att koppla av.
 
Men så var hon också tidig med framförallt språket.
 
Jag veeet; man SKA inte jämföra barn, men det är ju omöjligt att låta bli.
 
Rätt roligt att se hur olika våra töser är!
 
Imorgon är Lavas jullov slut.
 
Ska bli rätt skönt med lite lugn och ro ett par timmar om dagen igen!
 
 
 
 
(bilden är från när vi var hos min farmor förra veckan.)
 

 

2 kommentarer:

  1. Är lite avundsjuk på att Irma kan somna själv, det hade jag önskat att Liten gjorde ibland samtidigt såskulle det säkert gå med någon "metod"men det kommer vi inte ge oss på. Tänker som så att hon ju inte kommer nattamma och inte somna/sova i egen säng när hon är, säg, femton så det får funka. ;)

    Skönt att lillasyster växer som hon ska och får god mjölk från mamma.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Metoder är inget för oss heller. Lava sover oftast toppenbra om nätterna nuförtiden så det löste sig självt där :-)
      Är riktigt imponerad av att Irma somnar själv. Och väntar såklart på värsta bakslaget. Pessimist? ;-)

      Kram!!

      Radera