söndag 19 augusti 2012

Arg.

Varför är du så arg, frågade maken.
Ja hade jag vetat så hade jag svarat...

Är värmekänslig i vanliga fall, men nu som gravid känns det som att värmen jäklas med just MIG.
Har ingenstans att bada eller värja mig, överallt är bara varmt och besvärligt.

Blir arg på min kropp som inte lyder.
Kan inte sova när jag är trött för jag har ont.
Besvärligt, besvärligt.

Blir arg på mig själv för att jag blir arg, för att jag inte orkar göra nåt, för att...för att jag är en dålig maka och mor....

Skäms.
Men blir arg och fäller ut klorna.

Inte kan man skylla allt på hormonerna....

Längtar till hösten och vintern, efter bebisen, efter att min kropp ska kunna må bättre.
Längtar efter att ha lite mer ork för vår fina tös.

Hoppas bara att amningshormonerna är snälla denna gången!
Och att lilla bebisen mår bra när den kommer.

2 kommentarer:

  1. Låter som mig för ett årsen...:-) MÅNGA kramar till dig....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att inte vara den enda som känner så här... Kram <3

      Radera