fredag 17 augusti 2012

Den där ac:n maken köpte till sovrummet för ett par år sen är värd sin vikt i guld!!
Utan den hade varken dottern eller jag kunnat sova överhuvudtaget.
Sätter igång den nån timme innan nattning och då har vi ett svalt och behagligt sovrum utan läskigt fuktig luft.
Underbart!
Framförallt nu när vi har fått värmebölja igen.

Idag gick jag och dottern ner till byn på marknad. Lämnade hemmet kl 9 och höll på att smälta redan då....
Handlade bara min kära nougat och en ballong.
Inga hoppborgar eller karuseller (vilket jag visste men dottern fick ju själv se....) så vi gick till Lekoseum istället.
Älskar att se lilla hjärtat leka loss där :-)
Idag hittade vi in i tåget också.
Där finns märklintåg, spelkupé och barbieutställning. Även ett stort dockskåp där man får leka med Barbie.
Det gillade tösen min!
Och så älskar hon tomtens verkstad.

Efter lunch hemma hos svärfar så tog vi oss hem och smälte lite till...
Hon badade i sin lilla pool, sen ville hon leka inne. I vårt hus som är varmare än en spis.... Men visst.

Min kropp har gråtit hela eftermiddagen efter det lilla jag gick idag.
Usch och tvi.

Försöker hitta nån bekväm liggställning eftersom sitta är omöjligt.
Blir en kul natt, detta.
Bara inte lilla hjärtat vaknar kl ett och vill ha välling (det hände förra natten) - för jag går inte nerför trappan igen förrän tidigast till frukost imorgon!

Snark.
Vara vaken längre än till 21 är en utmaning nuförtiden!!

4 kommentarer:

  1. Vi har också en AC, och när det är varmt är den verkligen GULD värt! :)


    Jag tänkte bara tipsa om några tävlingar har jag igång :)

    http://blogg.alltforforaldrar.se/mamabeatrice/2012/08/12/tavling-vinn-en-doptavla-fran-bettina/#

    http://blogg.alltforforaldrar.se/mamabeatrice/2012/08/17/tavling-vinn-ett-matkit-fran-bambino/#

    Kanske någon av dom passar dig, eller någon du känner? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tävlingstips. Surfar mest från mobilen så får kika när jag är vid en dator igen :-)

      Radera
  2. Fy, vad jobbigt. Här är det normal sommarvärme och det fläktar behagligt men vi befinner oss nog lite närmare hösten än vad ni gör där nere...

    AC is the shit i sådana lägen. :) Han verkar vara guld din man.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir så jäkla fuktig värme här... Jag längtar till hösten nu.... Av mer än en anledning förstås!

      Ja min man är fantastisk.
      Blev huvudstupa förälskad i honom för snart tjugo år sen!

      Är oerhört glad och tacksam över att ödet förde oss samman igen när vi blivit riktigt vuxna ;-)

      Kram!

      Radera