torsdag 23 augusti 2012

Redan torsdag.
Fattar inte riktigt vart dagarna tar vägen.
Idag har vi varit på hemmet och firat makens mormors 85årsdag.
Normalt sett hade jag jobbat, så jag är väldigt glad att jag kunde vara med idag.
Det var jättelängesen jag träffade henne nu.
Man ska vara rädd om de gamla så länge de finns kvar.
Saknar min egen mormor hela tiden.

I tisdags kväll fick jag en barnfri kväll, vi var ett gäng fina kollegor som avtackade en annan fin kollega :-)
Synd att skriva kollegor, egentligen, vi är mer än så.
Ett härligt gäng.
Så tråkigt att en ska lämna....men vi bor ju kvar i samma by!
En trevlig afton blev det.
Vore jag inte gravid med ont överallt så kunde jag stannat hela natten!

Annars...
Dagarna flyter på i en dimma.
Sover när jag kan på dagtid.
För på nätterna har jag för ont.

Finns så många smågrejer jag skulle göra men jag kan verkligen inte.
Frustrerande som bara den.
Hoppas innerligt att kroppen repar sig snabbt efter förlossningen denna gången!
För jag tycker inte om att inte kunna göra nåt!

2 kommentarer:

  1. Usch vad jag tycker synd om dig. Det är så jobbigt att inte orka göra nånting, och dessutom behöva ha ont. Det vore ju bra om huvudet skulle bli "trött" på samma sätt som kroppen så att de egna kraven och viljan att få saker gjorda sammanträffar istället men så rä det ju sällan...

    Får se det som att kroppen samlar energi så att du har ett fint överskott efter förlossningen och att du då har all ork/möjlighet i världen för återhämtning. :)

    Kram

    SvaraRadera