torsdag 2 augusti 2012

krångel!


Inte nog med att vissa försvunna inlägg plötsligt är publicerade (på rätt datum och allt, weird!), nu krånglar befintliga inlägg också...
Antingen är det jag som med min otekniska läggning stör bloggandet på nåt märkligt vis, eller så är det troll i hela internettet!

Får väl försöka att enbart göra inlägg från datorn, vilket verkar funka igen *peppar peppar*, och se om det hjälper....

Jag som är så nöjd med min nya mobil och tycker det är toppen att surfa från den när jag ligger i sängen...
Well.
Nya vanor!


Idag lämnade vi vårt stökiga hem och for in till stan.
Jag var måttligt road, är ingen människa som gillar att gå i affärer (internetshopping är min melodi!), och jag blir lätt åksjuk, men det var ändå trevligt att komma hemifrån hela lilla familjen.

Dottern var lite smågnällig emellanåt men ändå jätteduktig.
Hon var nog ganska trött.

Vi handlade inte så mycket, lite småprylar här och där, och så käkade vi på Max.
Deras chilicheese skulle jag lätt kunna äta varje dag! MUMS!
Hamburgare och pommes är sådär gott, men de där jalapenobollarna är ju smaskens :)

Dottern fick åka rutschkana och var nöjd, förutom att hon fick skavsår på sin fot och sen fick gå barfota resten av dagen. Vilket inte gjorde henne nåt.

Bland våra fynd var en flytväst för barn.
Blev glad att maken köpte den.
Bättre att ha en att vara utan OM det blir läge för att ut och fiska eller nåt.

Vi körde också till en leksaksaffär där vi lovade henne att hon fick köpa en sak.
Efter att ha provat dockvagn, gunghäst, en gitarr, myst med katten Janson och Nalle Puh, tittat på duplo lego... ja fått alla intryck i dubbel dos, så bestämde hon sig för ett diskställ - komplett med tallrikar, bestick, små muggar osv, och en disksvamp :)
Maken försökte övertala henne att välja en annan sak hon kikat på men nej, hon hade bestämt sig.
Hon höll det där diskstället i ett fast grepp ända till kassan :)

Väl hemma lekte hon så fint med det, bjöd mig på soppa och gröt, och sen diskade hon allt låtsades hon.

Efter ett välbehövt bad och en mysstund framför tv:n (Roly Mo!!!) så slocknade hon som ett utblåst ljus efter en flaska välling.

Pappan håller på för fullt med hennes blivande rum. Hälften av gipsskivorna är uppe redan.

Jag är trött, varm, mår illa, har sammandragningar och är allmänt hängig...
annars är det bra ;)

Har talat med en handläggare på FK ikväll.
Ska ringa chefen imorgon.

Wish me luck... (om du har orkat läsa så här långt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar