fredag 20 juli 2012

åh, dagens tredje inlägg!!


Måste ju bara skryta om vår duktiga pusseltjej!

Hon är 2,5 år och lägger pussel som en tok, hon gillar det verkligen och kan hålla på hur länge som helst.
Hon har inte så många, men de hon har är snart uppslitna....
En del är för lite större barn men det struntar väl hon i (det vet ju inte hon!)0:)
Oftast när hon har fått ett nytt har man fått sitta med henne och hjälpa henne lite första gången eller gångerna.
Sen har hon snabbt fattat galoppen och lagt rätt, lagt om och verkligen roat sig.

Idag fick hon ett ABC-pussel med Bamsefigurer som jag köpte för ett tag sen på superrea.
På förpackningen står det från 5 år.
Jag trodde inte att hon skulle klara att lägga det, men tänkte att det är ju kul med Bamse-figurerna så hon kan ju ha det och greja med.

Gissa om min haka for i golvet när hon på första försöket fick bitarna på rätt ställen!!!
Hon provade sig fram med vissa, andra la hon direkt på plats.

Jag är imponerad.

Och inte så lite stolt.

Så, det var dagens skryt, nu ska jag gå och lägga mig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar