fredag 20 juli 2012

Semester...

Bambi växer och blir busigare för varje dag.



En liten fågel ramlade ner från sitt bo på vår tomt....
Undrar om den mötte döden i form av en katt lite senare?

Linderödsgrisar i Ängelholms hembygdspark.

Namnsdagspresent till mig från min mamma :)
(tyvärr ingen vinst)




Maken har haft en veckas semester nu med oss.
Tack o lov har han börjat ta tag i renoveringen av ovanvåningen.
Känns skönt om det hinner hända en del innan bebis kommer.

Jag och dottern har varit på vårt håll nästan hela denna veckan.

Måndag;
lekträff med tre av hennes kompisar på Lekoseum (vilken HIT! Barnen älskade det!)
Tisdag;
En tur till Ängelholms hembygdspark där vi träffade våra fina vänner A (mamman) och I (dottern). Toppendag. Följde med dem hem en sväng sen, barnen leker så fint ihop. De förklarade att de är VÄNNER. Lovely ;)
Onsdag;
en lugn hemmadag med regn. Svägerskan kom med vårt parasoll (hon hade köpt det till halva priset på makens förfrågan) och vädret klarnade upp, så på kvällen satt vi ute och åt grillat till kvällsmat. Det har man ju inte gjort så ofta i sommar tyvärr!
Torsdag;
spöregn! Körde till kompis här i byn så barnen fick leka av sig tillsammans, och mammorna fick fika och prata strunt. Gillar såna stunder :)
Fredag, idag;
jag och dottern körde till min mamma och hade det BRA.
Jag fick en stund för mig själv att köra till stan. Rätt gott med lite egentid, även om det inte var så länge.


fattar inte hur fort tiden går dock....
...har inte haft mycket tid för mig själv, skulle behöva det...
lite sol, en skål frukt, kall dricka och en bok.....
får väl se om det hinns med innan tisad, för sen kommer allra finaste vännen från Åland på besök :)
Och då hoppas jag att jag har ORK!!

Smärtan i rygg-höfter-bäcken slog till med full kraft i förrgår.
Hade väl överansträngt mig en del misstänker jag.
Men man vill ju så mycket!!!


....nu har jag iallafall uppdaterat lite här, har inte riktigt orkat.


Ikväll blev det förresten tacos, åh så gott, men fy vad jag blev mätt efter bara en tortilla!
Känns att det inte finns så mycket plats i magen längre.

Vecka 29+0 idag.

Sista semesterveckan börjar på måndag.

ÅNGEST!

(En dag i taget var det ja.... )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar