onsdag 11 juli 2012

Marknad.

En tradition jag inte vill missa är Hästveda marknad.
Ända sen jag var liten har jag varit där varje år.
Min farmor bor i Hästveda, så traditionen bjuder att man äter och fikar och umgås hos henne, innan och efter själva marknadsbesöket.

Jag och dottern åkte dit i eftermiddag, kände egentligen ingen ork men för farmors skull....
Hon är dock 87 år och ordnar så mycket gott, känns inte snällt att utebli.

Farmor blev glad, men gladast blev dottern eftersom jag inte hade berättat att vi skulle på marknad. Så det var en överraskning!

Helikopterflygningen utgick från fältet jämte farmors hus, det var ju spännande att titta på.

Nere på marknaden råkade vi ut för både skyfall och sol, men det gick bra ändå.
En tröja med smurfar, en ballong med Mimmi och ett kramdjur i form av en hund (från tivolit) blev dotterns skörd. Hon var jättenöjd.
Jag tyckte det var lite synd med regnet, eftersom det fanns hoppborgar... Ville inte släppa upp tjejen där i det plaskvåta leriga...
Hon sa inget, gillade att bara titta på allt.
Duktig!

Just nu känner jag hur mycket stryk kroppen tog av knappt 1,5 h i maklig takt...
Men är glad att vi åkte!

Imorgon är det tillväxtultraljud och maken har lyckats få ledigt så han följer med.
Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar