måndag 2 juli 2012

Där kom den!

Foglossning.
Japp.
Nu är det ingen tvekan längre.

Har haft diffusa smärtor då och då i höfter, rygg osv.
Inget ihållande, bara jobbigt om kvällarna mest efter en dag på jobbet eller så.

Men nu.

Skulle bara sätta mig på huk och ta upp bilnyckeln som jag tappade.
Jag trodde att nåt gick av i bäckenet, för satan vad ont det gjorde!
Och gör fortfarande.

Och vi som ska gå till lekplatsen.....
Får nog ta en timme eller nåt att gå dit :/

Jag har nog lärt dottern ett par nya fula ord idag misstänker jag.

Och jo,
hon fick ta upp den nedrans bilnyckeln åt mig.

Bra start på semestern.

(Ska väl egentligen vara väldigt glad att jag är ledig!)

Borde kanske ringa till barnmorskan.... men ska ju ändå dit om en vecka.

Nu ska vi väl försöka gå då....

*nervöst fnitter*

4 kommentarer:

  1. Usch vad ont det låter. Själv har jag haft turen att klara mig från foglossning. Hoppas inte semestern "slösas" bort av smärta. Du kan ju försöka sjukskrivas istället och spara värdefulla dagar till hösten... :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack... Men det känns bättre att ha semester än att behöva jaga läkare just nu ;-)
    Förra graviditeten var jag sjukskriven heltid i två månader efter tre veckor på halvtid.
    Vill inte bli så kass denna gången ...
    Får väl se hur det går under ledigheten!
    Maken har inte semester förrän vecka 29.

    SvaraRadera
  3. Förstår det.

    Och just det, det där dåliga samvetet över att ha sötnosen på dagis trots att du är ledig gör ju inte saken bättre såklart... ;) Det ständiga mammasamvetet. Du behöver vila och hon har roligt med kompisarna, win/win. :)

    Ska inte komma med dryga råd, det var inte meningen men nu pajade min deleteknapp!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Får inte ha henne på dagis nu,tyvärr,nu hade det behövts!
    Tur att svärföräldrarna bor i byn ;-)
    Kram!

    SvaraRadera