fredag 13 juli 2012

Fredag 13:e.

Glukosbelastningen var bra, ingen diabetes.

Min barnmorska hade kollat resultatet från igår och var måttligt irriterad över att de hade skickat hem mig utan att ge mig en ny tid för kontroll.
Som hon sa; "32% är MYCKET."

Så hon har bokat ett nytt ultraljud om två veckor.
SF-måttet hade ökat 2 cm sen i måndags.

Jag vet inte riktigt vad jag känner just nu, är orolig,
men ändå glad att min barnmorska tar det hela på allvar.

Hon visade mig kurvan på SF-måttet, en prydlig linje ovanför högsta på diagrammet...
Ultraljudskurvan var uppe på nästan 5 kg vid 40 veckor om det fortsätter såhär. :(

Vi kikade också på hur dotterns tillväxt var 2009.
Hon ökade inte på i vikt förrän efter vecka 32.

OM ultraljudet om två veckor också avviker mycket så ska jag få läkartid,
eller eventuellt ett ultraljud till först.

Jag ska slippa föda en jättebebis lovade hon idag.
Då blir jag hellre igångsatt ett par veckor innan.

Kejsarsnitt vill jag undvika i den mån det går.

Usch vad mycket tankar det har blivit nu....

...men ska försöka tänka, att så länge bebis sprallar och mår bra
så är det säkert som det ska vara....


Hjärtljud 143 idag, otch hb 100.
Funderar på att börja med järntabletter, men jag antar att depåerna är ok fortfarande.

Barnmorskan går på semester nu så henne får jag inte träffa på fyra veckor.
Känns konstigt.

ÅH om bara försäkringskassan kunde bevilja GP och meddela det snart....

Vill inte ha moln på min himmel resten av semestern!

Nu ska jag försöka hålla dottern, och mig, sysselsatta ett par timmar till.
Så vi inte somnar för tidigt.

För trötta, det är vi!

Hon har busat med sin farmor sen kl 6.45 imorse :)
Och svärfar var snäll och skjutsade på mig idag.
Sen bjöd de på både lunch och jordgubbar.
De är så snälla.

Skönt att ha dem så nära.

2 kommentarer:

  1. Förstår att du oroar dig men det är jättebra att tänka som du göra att så länge plutten lever om i magen så är allt lugnt. :)

    Skönt att bm tar din graviditet på allvar, det behöver man mitt i all "normal" oro.

    Svärföräldrar är toppen om man, som du och jag, har turen att ha vettiga sådana!
    Kram

    SvaraRadera