onsdag 17 oktober 2012

Äta,sova.

Irma somnade i sin säng kl 22 och vaknade 03.
Glufsade glatt i sig från båda sidor och somnade om efter en halvtimme.
Nu håller jag andan och hoppas att hon sover fyra timmar till.
Isåfall är vi på rätt väg!

Känns helt otroligt att hon sover så bra och så länge i sträck.
Undrar om det håller i sig?

Storasyster minns jag som att vi ammade nätterna igenom och sov korta stunder bara.
Jag trodde inte att man kunde amma med tre, fyra timmars intervall.
Men det verkar ju funka för Irma.

Jaja.
Det har bara gått två veckor lite drygt.
Saker och ting ska ändras många gånger misstänker jag.

Men just nu är jag tacksam för all sömn jag kan få.
Försöker läka så gott det går.

Nu inatt har jag visst legat dumt för jag har ont.
Vill försöka klara mig utan att ta för mycket Alvedon.
Nåt starkare vill jag inte ta.
Det jag fick utskrivet tog slut i fredags, och sen blev det maxdos Alvedon över helgen.
Nu försöker jag klara mig så gott det går.

Och just precis nu borde jag försöka somna om.
Den lilla är vaken men har nappen och är tyst.
Hoppas att hon kan somna själv så jag slipper lyfta fler gånger just nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar