måndag 29 oktober 2012

Dag ett utan maken hemma avklarad.
Det började bra med två vakna barn 05.20.
Den som fyller fyra veckor idag somnade om efter ett skrovmål men den stora tyckte att det var uppstigning.
Så tidigt brukar hon inte vakna...

vi överlevde dagen (även om jag just nu är YR av trötthet och borde sova...!! )

Jag beundrar alla supermammor som fixar och donar hela dagarna, och ändå har änglars tålamod och aldrig brusar upp och pysslar med barnen och, och, och...

Vår dag innehöll en promenad till konsum, bak av mjölkfria muffins, en enkel lunch, efterlängtat besök av kompisen C och hennes grabbar (märktes att barnen hade saknat varann!) - en balja kaffe och prat var livräddaren idag! - film och varm choklad i soffan med Lava....

Maken kom hem lagom till nattning, så jag och Lava kunde somna ihop.
Ja jag sov trekvart med henne där. Behövdes!

Svårt att få ihop amning och sömn på den lilla så att det inte krockar med kaka i ugn eller matdags för oss.
Men vi jobbar på det.

Vi hade en bra första dag själva.

Nu är det bara resten av veckan kvar.
Höstlov = ledig Lava.

Jag känner att jag lever.

Och ja.
Jag njuter faktiskt trots att jag är ur form.

Älskar de här två coola tjejerna som är våra döttrar <3

3 kommentarer:

  1. Redan fyra veckor!

    Supermammorna, inbillar mig att de gråter sig till sömns för att de är så slutkörda av att hålla skenet uppe men förmodligen är de bara av en annan sort och min avundsjuka gör mig elak... :-P

    Tycker det låter som att det går riktigt bra, smart att sova med storasyster.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...lite tuffa dagar bara just nu, trött!! Men det går över förväntan :)
      ...är rätt nöjd med att inte vara en supArmamma iallafall, de finns ju tyvärr också :(

      Kram!

      Radera
  2. Vi kan vara Stuparmammor, såna som stupar i säng eller åtminstone drömmer om att få stupa... :)

    SvaraRadera