måndag 22 oktober 2012

...provade att köra bil idag.
Första gången på nästan fyra veckor.
Det var lite darrigt men det gick.

Körde ner till "stora Ica" med Lava som sällskap.
Hon var bara lite busig i affären.
Men hjälp vad hon pratar högt nuförtiden.
Jäkla dagis.

Två små kassar med mat kändes ungefär som hantlar på 50 kg styck.
Men jag kämpade.
Lava försökte tappert hjälpa.

Väl hemma slog tröttheten och trotsen till för fröken.
Hon skulle inte kliva ur bilen.
När jag hade knäppt loss henne smet hon ner i baksätet och vägrade gå ur.

Där stod jag som ett fån och insåg mina begränsningar.

Hon vet så väl att jag varken kan fånga eller lyfta henne just nu.
Ingen kul situation alls.

Vet inte hur länge jag försökte förhandla men efter en evighet gick hon med på att komma ut och söka efter Bambi som var ute.

Genast blev hon sitt söta goa jag igen, och gick och ropade på "skrället".

Och nog kom katten! :)

Imorgon är det tänkt att Lava ska på dagis, hon behöver verkligen det. Spelar ingen roll hur duktig hon kan vara att leka själv och sådär, hon behöver stimulans som jag just nu är oförmögen att ge.

Svärfar har lovat att skjutsa henne imorgon.
Är maken nu sjuk och kan ha Irma hemma kunde jag väl kört men har vi nu bestämt med farfar så är det bäst för Lava att inget ändra.

Jag och hon somnade gott tillsammans kl 19 ikväll.
Maken väcktes kl 23 för den minsta var hungrig.
Hon åt och somnade.

Så nu ska jag försöka somna om!

Hoppas på fyra timmar till nästa amning.

Natt natt världen.

2 kommentarer:

  1. Smart liten tjej! ;)

    Duktig du är som tar dig för saker och bra att du lyssnar på kroppen som är bra på att säga ifrån.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, joo man märker ju att man är ganska begränsad...
    kram...

    SvaraRadera