tisdag 23 oktober 2012

Höstpromenad.

Idag var Lava på förskolan.
Skönt för oss alla.
Maken hemma sjuk.
Skönt för mig, då han är en klippa.
T ex så sov han med liten imorse så jag kunde spendera morgonen med Lava i lugn och ro.

Efter lunchtid gav jag mig ut på barnvagnspromenad.
Knappt sju grader varmt men friskt och skönt.
Irma sov som en stock!

Klarade av mina ärenden i byn och gick lagom raskt.
Känns i mage och rygg.
Fast vägde mig idag och blev motiverad.
Minus 14 kg.
Det får gärna fortsätta såhär.
(Men jag trillar väl dit på fika och kvällsätande igen sen... )

Träffade en pensionerad barnsköterska på apoteket, hon jobbade när Lava var nyfödd.
Hon gratulerade till lillasyster och pratade en stund.
Såklart undrade hon hur det gick denna gången.
Hur komprimerar man den berättelsen till fem minuters kallprat??

---

Bilden ovan är tagen på vägen hem från byn, de har skogat utanför gamla smedjan så nu ser man trappan upp till vattentornet.
Själva vattentornet är väl kamouflerat nu när det är höst.

Ser du det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar