lördag 20 oktober 2012

Vänskap.

...funderar mycket ikväll.

Vänskap, det är ett begrepp som har förändrats med åren...
Och med tekniken.

Bästa vänner förr - då träffades man eller pratade i telefon varje dag.

Idag har jag bästa vänner jag lärt känna genom Internet, vi träffas kanske en gång om året eller två, och pratar eller skriver inte varje dag.
Ändå betyder dessa människor så mycket för mig.

Har också bästa vänner från förr, vi pratar ohyggligt sällan men när vi träffas är det som det alltid har varit.
Och det är så skönt, att i denna otrygga värld ha kvar något bestående.

Just nu önskar jag att jag kunde lyfta bort smärta och sorg från vänners hjärtan, och genom magi göra allting bra.

Tyvärr kan jag inte hjälpa.

Kan bara finnas här.

2 kommentarer:

  1. Fint skrivet och jag håller med. Vänskap är bland det mest värdefulla vi har.

    Hoppas de som behöver det mår bättre snart.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också att allting ska bli bra.
      Livet kan vara så j-vla orättvist.
      Kram!

      Radera